Ellen de Graaf 14-9-20232 minuten leestijd
Deel deze blog:

Slow Recruitment

Ouwenelen over je beroep is het leukste wat er is. Laatst sprak ik iemand over recruitment: over dingen die veranderd zijn: automatiseringsprocessen, de immense kandidaten schaarste, de rol van AI*. En we spraken over zaken die naar mijn vaste overtuiging nooit zullen veranderen; de kwaliteit van relaties, het hebben van oprechte interesse en het advies durven geven.

Slow recruitment

“Jullie doen bij Duuw aan een soort “slow recruitment” was haar conclusie. “De mate waarin jullie naar de lange termijn kijken, de tijd nemen, gaan voor duurzame matches; het is misschien niet van deze tijd maar er is ongetwijfeld een doelgroep voor". Daar was ik even stil van. Daar sta je dan met je geavanceerde kandidatenvolgsysteem, dure job board abonnementen, social mediacampagnes en wat dies meer zij.

Maar wat ook waar is: wij doen live interviews. Wij leggen nog echte klantbezoeken af. Het zette mij wel aan het denken. Waren of zijn we te traag, uit de tijd, ouderwets zelfs misschien?? Bij Duuw is snelheid geen taboe. Sterker nog; leve de klant die alert reageert op voorgestelde kandidaten en snel en goede feedback geeft als er iemand op gesprek is geweest. Het is zo cruciaal voor succes!

Vaste overtuiging

Maar soms moet je de tijd nemen om dingen goed te doen. Kandidaat geen tijd voor een kennismaking? Dan rijden we naar jou toe. Of we doen het ’s avonds. Een live klantbezoek tijdrovend en inefficiënt? Als je 1 onnodig interview minder hebt, heb je je tijd er al uit. Recruitment is gas geven en remmen tegelijk. Weer een vaste overtuiging erbij.

* dit blog is gegarandeerd AI loos tot stand gekomen.

Op zoek naar nog meer inspiratie?

Klik op de knop hieronder om alle blogs te bekijken.

Bekijk alle blogs
Deel deze blog: